KVK LIVESCORE
Volg hier op
wedstrijddagen
de tussenstanden
van KV KORTRIJK
Forum Mededelingen Mededelingen Forum


Antwoord
 
Onderwerpopties Zoek in onderwerp Weergavemodus
  #1  
Oud 19-05-2011, 22:44
pet0etie's Avatar
pet0etie pet0etie is offline
 
Geregistreerd op: Apr 2006
Berichten: 669
Exclamation Infraction-systeem
vanaf vandaag is op het forum een nieuwe toepassing in gebruik genomen : het "infraction-systeem" (of "waarschuwingssysteem" in het nederlands)

hiermee kan een moderator of admin iemand een waarschuwing geven wanneer zijn gedrag op het forum niet gepast is ... afhankelijk van de aard zal hem een aantal waarschuwingspunten worden toegekend : bvb. racisme zal zwaarder bestraft worden dan bvb. een 'onleesbare' post (post zonder leestekens / post die 'ip zn wesvlams geskrevn' is)

iedere waarschuwing die wordt toegekend zal gedurende een (vooraf) bepaalde periode actief blijven. na deze periode vervallen de waarschuwingspunten terug

verzamelt een gebruiker teveel waarschuwingspunten, dan wordt hij (tijdelijk) van het forum geband

de gebruiker heeft dus de kans om zijn gedrag in de tussentijd aan te passen zodat hij niet geband zal worden. verandert hij zijn gedrag niet en krijgt hij nog waarschuwingen dan stijgt zijn waarschuwingspuntentotaal en bestaat de kans dat hij automatisch wordt geband

voor niet-tolereerbaar gedrag zullen directe bans (zonder voorafgaande waarschuwing) worden gebruikt

hopelijk dienen we noch de directe bans noch het waarschuwingssysteem te gebruiken maar het systeem zou er moeten voor zorgen dat dit forum voor iedereen een aangename plek blijft om te discussieren over kv kortrijk en voetbal in het algemeen

indien er vragen zijn hierover ... reply gerust !

Laatst aangepast door pet0etie : 20-05-2011 om 09:51
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20-05-2011, 08:24
bramcastelein's Avatar
bramcastelein bramcastelein is offline
 
Geregistreerd op: Jan 2009
Locatie: lauwe
Leeftijd: 35
Berichten: 592
Standaard Re: Infraction-systeem
Is het niet moeilijk te oordelen wanneer een post zinvol is of niet? Oke, bij sommige post kun je dat makkelijk zeggen, maar sommige mensen op dit forum vinden nogal vrij veel posts zinloos of een domme redenering of...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20-05-2011, 08:34
pet0etie's Avatar
pet0etie pet0etie is offline
 
Geregistreerd op: Apr 2006
Berichten: 669
Standaard Re: Infraction-systeem
heb ondertussen het zinnetje 'zinloze post' vervangen door 'onleesbare post'
achteralles ... ik hoop dat de bedoeling duidelijk is van het concept van de infractions/waarschuwingen
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 20-05-2011, 20:47
STONE's Avatar
STONE STONE is online nu
 
Geregistreerd op: Apr 2006
Berichten: 907
Standaard Re: Infraction-systeem
Opletten met goede bedoelingen. Want ze draaien soms totaal anders uit. Kijk naar die antiracismewetgevingen. Het resultaat was het openzetten van de sluispoorten voor een toevloed aan racisme. Racisme wel gedefinieerd zoals het moet gedefinieerd worden, zijnde feitelijke benadeling van een ras door het andere. De antiracismewetgevingen criminaliseren in de praktijk enkel het verbaal veroordelen van het feitelijk (antiblank) racisme en dragen bijgevolg bij tot de kwalijke evolutie van onze maatschappij.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 20-05-2011, 21:02
Mister Bungle's Avatar
Mister Bungle Mister Bungle is online nu
 
Geregistreerd op: May 2006
Locatie: Kortrijk
Leeftijd: 46
Berichten: 2,315
Standaard Re: Infraction-systeem
Stone, bepaalde van je opvattingen / uitspraken dragen wellicht de goedkeuring weg van een groot deel van het forum. Maar er is ook een minderheid ambetanterikken die racisme en racistische uitspraken niet ok vinden. We moeten niet overdreven politiek correct beginnen doen maar zelf ben ik alvast blij dat de mods hier tegen willen optreden. Ik lig niet wakker van je post gisteren over de "neger" van standard maar ik kan u garanderen dat onze afrikaanse spelers minder enthousiast zijn als ze een neger worden genoemd
__________________
I could eat a bowl of alphabet soup and shit a better argument than that
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 20-05-2011, 12:35
TySign.'s Avatar
TySign. TySign. is offline
 
Geregistreerd op: Apr 2009
Locatie: Heule
Berichten: 187
Standaard Re: Infraction-systeem
Eindelijk. Want die waarschuwingen kreeg niemand hier eigenlijk.

Ook geen manier om te zien hoeveel je er al verzamelt hebt? Niet dat ik er ooit zal krijgen.

Overigens zou ik werken met waarschuwing & Infraction (berisping) systeem. Een waarschuwing is niets waard, maar na herhaling krijg je een berisping (infraction) en die is er wel 1 waard. Zo wordt dat toch op meeste fora toegepast.
__________________
Baptiste Martin - "Un grand merci a tous les supporters pour leur soutien. Ça fait vraiment plaisir!"
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 20-05-2011, 14:33
lorrekvk's Avatar
lorrekvk lorrekvk is offline
 
Geregistreerd op: Jan 2008
Berichten: 579
Standaard Re: Infraction-systeem
1) Waarom zou het forum van Kortrijk gerelateerd moeten zijn met dat van de offici?le website? De meeste clubs hebben een onofficieel forum, wat ik persoonlijk ook beter vindt dan een die uitgaat van de club zelf.

2) Infraction-systeem is inderdaad niet slecht, maar de grenzen moeten nu ook niet te klein worden. Een infraction krijgen wanneer je enkele fouten typt of leestekens vergeet of al dan niet in een lichte vorm van dialect typt vindt ik erover. Racisme is dan weer iets anders, zoiets hoeft niet op een forum, de persoon die niet zot is aan mensen met een andere huidskleur moet dit maar in de Zwevegemsestraat gaan zeggen.
Ivm personen zo'n infraction geven en bepaalde zelf bannen hoop ik dat dit in samenspraak is met de mods. We weten allemaal dat een moderator geen robot is en ook een eigen mening heeft, en vaak is dit niet dezelfde als de persoon waarmee hij in discussie gaat.

3) De eerste die eentje zal krijgen gaat Maxou wel zijn, voor nutteloze vragen in de chatbox
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 20-05-2011, 15:07
jackie's Avatar
jackie jackie is offline
 
Geregistreerd op: May 2008
Locatie: kortrijk
Leeftijd: 34
Berichten: 39
Standaard Re: Infraction-systeem
Origineel gepost door Maxou Bekijk Bericht
Ja kijk, vragen mogen gesteld worden. Ik zie er niks kwalijk in !
Inderdaad, met vragen stellen is niets verkeerd. Aan de andere kant is het ook makkelijk om op een forum te kijken of bepaalde vragen al gesteld zijn. Zo worden niet de hele tijd dezelfde vragen gesteld wat voor sommige mensen frustrerend kan zijn ...

Dit is trouwens iets wat op ieder forum voor veel irritatie zorgt. Als je op een ander forum ook een veelgestelde of oude vraag stelt zul je vaak dergelijke posts krijgen.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 20-05-2011, 14:55
RAI's Avatar
RAI RAI is offline
 
Geregistreerd op: Mar 2007
Locatie: Kortrijk
Leeftijd: 41
Berichten: 334
Standaard Re: Infraction-systeem
Origineel gepost door Maxou Bekijk Bericht
ik kan dit systeem alleen maar toejuigen !
Maar wat doen jullie omtrent MODS die zich niet aan hun taak houden? (bv. steunen van beledigende posts e.d.)

Want je weet wel wie,wat ik bedoel ?
Waarom is dit forum niet gekoppeld eigenlijk aan de offici?le Kvk site?

Maxou, ge zijt nieuw... welkom.
Maar lees eerst alsjeblieft eens alle topics en kom dan vragen stellen. Dan zullen er veel minder beledigende posts zijn die de mods kunnen steunen ...
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 20-05-2011, 15:10
Spike's Avatar
Spike Spike is offline
 
Geregistreerd op: May 2006
Berichten: 20
Standaard Re: Infraction-systeem
Origineel gepost door Maxou Bekijk Bericht
Waarom is dit forum niet gekoppeld eigenlijk aan de offici?le Kvk site?
Je sluit thuis de waterkraan toch ook niet aan op de beerput?
Met citaat antwoorden
Antwoord

Tags
aan, admin, bans, blijft, bvb, dan, deze, een, forum, heeft, het, kortrijk, krijgt, maar, moderator, niet, nieuwe, racisme, rijk, systeem, tijdelijk, voetbal, wordt, zal, zijn


Momenteel bekijken: 1 (0 leden en 1 gasten en/of zoekmachine bots) actieve gebruikers dit onderwerp
 
Onderwerpopties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Geavanceerd zoeken
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag geen nieuwe onderwerpen openen
Je mag geen berichten beantwoorden
Je mag geen attachments posten
Je mag geen berichten van uzelf bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Aan

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:12.


Forum software: vBulletin, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KV Kortrijk Forum