KVK LIVESCORE
Volg hier op
wedstrijddagen
de tussenstanden
van KV KORTRIJK
Helpdesk / Support Forumsupport voor al uw forumvragen (ook technische vragen!)


 
 
Onderwerpopties Zoek in onderwerp Weergavemodus
  #1  
Oud 12-07-2009, 16:47
Webby's Avatar
Webby Webby is offline
Forum Verbod
 
Geregistreerd op: Apr 2006
Locatie: Marke
Leeftijd: 49
Berichten: 515
Standaard Forum offline/besmet door virus
Beste,

Op 12-07-2009 ging het forum ongewild offline.
De HTML & PHP files bleken besmet met een "iframe" virus ofwel een "inline frame" virus. Een "iframe" virus plaats links in de HTML & PHP source van de forumfiles waardoor we witte pagina's verkregen. Het virus was al zover toegeslagen dat het ganse forum wit werd en dus niet kon bezocht worden. Het virus plaatst links in onze broncode naar een Russische site, waardoor deze problemen veroorzaakt werden. Na enig onderzoekwerk ben ik daar nu opgekomen en bleek dat ons forum besmet is geraakt op 16-06-2009. Dit verklaart nu ook alle blanco pagina's die we de laatste tijd kregen bij het lezen of posten van berichten/topics. De eerste aktie die ik ondernomen heb zijn alle bestaande files te vervangen door "clean" files. De volgende weken zal ik alle broncode ontleden en cleanen.
Momenteel is het dus nog mogelijk dat er nog blanco pagina's verschijnen.
Echter, dit virus is in GEEN GEVAL schadelijk voor onze bezoekers en hun PC, het kan gewoon wat narigheid opleveren bij het bezoek van dit forum.
Ik tracht nu zo snel mogelijk alles te herstellen. Intussen kan van het forum opnieuw gebruik gemaakt worden. Ik ben blij dat ik met veel geluk en hoofdbrekend werk, eindelijk een oorzaak gevonden heb van al deze problemen. Nu nog oplossen...

Onze excuses voor de ongemakken,

Webby
Met citaat antwoorden
 

Tags
2009, berichten, bij, door, een, eerste, forum, geen, het, hun, laatste, naar, niet, offline, offline or besmet, ons, onze, ook, opnieuw, problemen, site, van, virus, voor, wit, zal, zijn


Momenteel bekijken: 1 (0 leden en 1 gasten en/of zoekmachine bots) actieve gebruikers dit onderwerp
 
Onderwerpopties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Geavanceerd zoeken
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag geen nieuwe onderwerpen openen
Je mag geen berichten beantwoorden
Je mag geen attachments posten
Je mag geen berichten van uzelf bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:10.


Forum software: vBulletin, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KV Kortrijk Forum