Enkele bericht bekijken
  #22  
Oud 10-07-2009, 12:31
pet0etie's Avatar
pet0etie pet0etie is offline
 
Geregistreerd op: Apr 2006
Berichten: 669
Standaard Re: Blanco pagina na het posten van een bericht
Origineel gepost door intimi Bekijk Bericht
Ik had het ook al voor met IE6 gisteren en vandaag. Nu ff testen met Firefox en Firebug aan.
---
EDIT: ik krijg daadwerkelijk een pagina met lege <html> en <body> tags.

Nu ff kijken als ik een beetje aan de URL frunnik.
Dit is waar we normaal zouden moeten terechtkomen (of iets dat er op lijkt):
http://www.kvkfans.be/kvkforum/showt...1474#post71474
Maar we blijven steken op iets anders:
http://www.kvkfans.be/kvkforum/newre...ostreply&t=850

Als je die 850 vervangt door iets veel groters krijg je een pagina met de boodschap dat de topic nog in overleg is.
Neem je iets kleiners, dan krijg je ook soms de blanco pagina.

Er is dus iets aan de hand met de afhandeling van een NIEUWE POST in een REEDS BESTAANDE TOPIC.

Dat laat me het volgende vermoeden:
- bij fout (onbestaande topic nummer) wordt er naar de gepaste pagina gesprongen
- bij correcte afhandeling heeft men vergeten te redirecten naar de showthread pagina

@webby, petoetje & team
Dit lijkt een soort servlet, wiens taak het is enkel de verwerking te doen. De weergave gebeurt dan op een volgende pagina, maar die "servlet" moet daar natuurlijk naar redirecten. Wellicht heeft men dit ingebouwd om het probleem "dubbele posts" te vermijden. (bij een refresh zouden anders de form-gegevens twee keer naar de server gestuurd worden...)
intimi ... je zit op het juiste spoor : ik had gisteren inderdaad al uitgevlooid dat het probleem zich voordoet door het systeem om de dubbelposts te beperken ... er deed zich immers iets raars voor : door het systeem van de dubbelposts werd een bericht ook effectief (soms) dubbel gepost en de daaropvolgende redirect mislukt dan ... ik heb daarom gisteren ook het systeem van de dubbelposts uitgeschakeld waardoor het aantal "blanco pagina's" zou moeten verminderen

er zijn echter nog gevallen waarbij de redirect mislukt (heeft oa. te maken met type gebruikers) ... ben dit momenteel aan 't uitzoeken maar eerst nog een kamionske aarde in de tuin vervoeren ... meer info dus vanavond

enneuh ... problemen blijven melden he !

ps : initimi : merci voor uwe feedback he !
Met citaat antwoorden