KV Kortrijk Forum

KV Kortrijk Forum (http://www.kvkforum.be/kvkforum/index.php)
-   Helpdesk / Support (http://www.kvkforum.be/kvkforum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Forum offline/besmet door virus (http://www.kvkforum.be/kvkforum/showthread.php?t=883)

Webby 12-07-2009 16:47

Forum offline/besmet door virus
 
Beste,

Op 12-07-2009 ging het forum ongewild offline.
De HTML & PHP files bleken besmet met een "iframe" virus ofwel een "inline frame" virus. Een "iframe" virus plaats links in de HTML & PHP source van de forumfiles waardoor we witte pagina's verkregen. Het virus was al zover toegeslagen dat het ganse forum wit werd en dus niet kon bezocht worden. Het virus plaatst links in onze broncode naar een Russische site, waardoor deze problemen veroorzaakt werden. Na enig onderzoekwerk ben ik daar nu opgekomen en bleek dat ons forum besmet is geraakt op 16-06-2009. Dit verklaart nu ook alle blanco pagina's die we de laatste tijd kregen bij het lezen of posten van berichten/topics. De eerste aktie die ik ondernomen heb zijn alle bestaande files te vervangen door "clean" files. De volgende weken zal ik alle broncode ontleden en cleanen.
Momenteel is het dus nog mogelijk dat er nog blanco pagina's verschijnen.
Echter, dit virus is in GEEN GEVAL schadelijk voor onze bezoekers en hun PC, het kan gewoon wat narigheid opleveren bij het bezoek van dit forum.
Ik tracht nu zo snel mogelijk alles te herstellen. Intussen kan van het forum opnieuw gebruik gemaakt worden. Ik ben blij dat ik met veel geluk en hoofdbrekend werk, eindelijk een oorzaak gevonden heb van al deze problemen. Nu nog oplossen...

Onze excuses voor de ongemakken,

Webby

Patje-Redfan 12-07-2009 19:39

Re: Forum offline/besmet door virus
 
Deze middag wilde ik hier komen en mijn anti virus maakte meteen een melding van een virus en had idd een wit forum pagina.
Hopelijk krijg je dat beestje weg !:new_asthanos:

jarno 12-07-2009 20:15

Re: Forum offline/besmet door virus
 
ahja dachtet twa monekeer al wit bij ikke

red bull 12-07-2009 20:48

Re: Forum offline/besmet door virus
 
Bedankt voor alle werk...

el grande 13-07-2009 19:00

Re: Forum offline/besmet door virus
 
Als je het forum opent zie je nieuwe berichten staan met het aantal ernaast.Nu staat het aantal er niet meer op.Is dat ook een gevolg daarvan Webby?

Rated-R 16-07-2009 12:50

Re: Forum offline/besmet door virus
 
mss niet de juiste plaats om te plaatsen maar sedert paar dagen kan ik niet meer posten in shoutbox :(

pet0etie 16-07-2009 14:10

Re: Forum offline/besmet door virus
 
@Rated-R : naast de geposte berichten in de shoutbox zie je "Bericht..." staan ... als je daarop klikt kan je daar je gewenste shout-post typen

is dat het probleem ? of is er nog iets anders ? vb. kan je wel een bericht typen, maar wordt het niet toegevoegd in de shoutbox ? indien nodig : verduidelijk je probleem hier

Rated-R 16-07-2009 16:53

Re: Forum offline/besmet door virus
 
Citaat:

Origineel gepost door pet0etie (Bericht 71755)
@Rated-R : naast de geposte berichten in de shoutbox zie je "Bericht..." staan ... als je daarop klikt kan je daar je gewenste shout-post typen

is dat het probleem ? of is er nog iets anders ? vb. kan je wel een bericht typen, maar wordt het niet toegevoegd in de shoutbox ? indien nodig : verduidelijk je probleem hier

:a5:

idd dat was het. had dus niet op "bericht" geklikt. :a39:
we zijn dus weer beetje slimmer geworden vandaag, thx petoetie


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:11.

Forum software: vBulletin, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KV Kortrijk Forum