KV Kortrijk Forum

KV Kortrijk Forum (http://www.kvkforum.be/kvkforum/index.php)
-   Forum Mededelingen (http://www.kvkforum.be/kvkforum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   kvkforum stopt (zonder nieuwe overnemers) (http://www.kvkforum.be/kvkforum/showthread.php?t=2093)

pet0etie 17-05-2021 22:33

kvkforum stopt (zonder nieuwe overnemers)
 
Na meer dan 8 jaar hebben we de evaluatie gemaakt met de admin & mods wat er moet gebeuren met het forum

het dalende aantal bezoekers en de verminderende activiteit aan posts (onder andere de beleving voor én na de matchen) heeft ons te doen besluiten om niet langer de tijd én het geld (toch 2-jaarlijks iets meer dan 350 euro) te investeren in dit forum

graag willen we de fakkel doorgeven aan nieuwe admins, mods en mensen met een voldoende technische kennis die ook financieel onafhankelijk dit forum een nieuwe boost willen geven

je kan gerust jantje of mezelf contacteren hiervoor via een PM (om eventueel verder telefonisch te overleggen)

de webhosting verloopt op 26/05/21 ... indien er tegen dan geen waardige overnemer(s) wordt gevonden, dan gaat dit forum dicht ... vanaf dan kan iedereen terecht op de bestaande sociale media (waaronder de facebookgroepen)

we hopen op jullie begrip voor ons standpunt maar hopen dat dit forum alsnog een nieuw leven krijgt om de online veekaa-beleving te hebben

het admin- en mod-team

Pille 18-05-2021 04:48

Re: kvkforum stopt (zonder nieuwe overnemers)
 
Hoewel het inderdaad héél rustig is op het forum de laatste maanden, zou ik het toch een gemis vinden als dit platform niet zou doorgaan. Het geeft een supporter de mogelijkheid beter op de hoogte te zijn van wat er al dan niet speelt op de VK. (Onafhankelijk van de club)

Ik heb geen technische kennis om in een eventuele verderzetting iets te betekenen. Ik ben echter wel bereid om eventueel samen met andere supporters een financiële bijdrage te leveren om anderen het forum te kunnen laten verderzetten...

Alvast bedankt aan de huidige admin en moderatoren!

Manten 18-05-2021 07:25

Re: kvkforum stopt (zonder nieuwe overnemers)
 
Als dagelijkse bezoeker zou ik het doodjammer vinden moest dit verdwijnen. Ook jammer dat er zo kort bij de einddatum gecommuniceerd wordt: het zal heel vroeg dag zijn.
Ik ben ook bereid een financiële bijdrage te leveren, voor de technische kennis moet ik eveneens passen.
Ooit floreerde dit forum. Hoe meer bezoekers, hoe meer commentaren, hoe meer tegenstrijdige meningen, hoe meer conflicten en bans. Zo was het vroeger. Nu was de rust teruggekeerd en wordt er deftig "gedebatteerd". Maar het is zoals met alles : als er te weinig mensen over de vloer komen, wordt de winkel gesloten want hij wordt overbodig.
Ik hoop dat dit niet symptomatisch is voor de Kortrijkse mentaliteit : te weinig grinta bij de sups, te weinig clubchauvinisme.
De club vindt geen overnemer of investeerders die naam waardig. Is het forum hetzelfde lot beschoren? Time will tell.

Mister Bungle 18-05-2021 08:47

Re: kvkforum stopt (zonder nieuwe overnemers)
 
Eerst en vooral heel veel respect voor alles wat de mods de voorbije jaren hebben gedaan. Ik moet wel zeggen dat ik teleurgesteld ben dat de mogelijke sluiting zo short notice is. Tussen alle zever en herhalingen door is het forum voor een deel van de trouwe fans nog altijd DE plaats om weetjes en info te halen. En ja, uiteraard is de beleving minder hier, al van voor corona. Ik kan me voorstellen dat kvk zelf blij zal zijn met het nieuws van een mogelijke sluiting, moest ik de meesten van de mods niet kennen dan zou ik een link met de.beslissing kunnen zien. (Ik weet dat dit echter niet het geval is) ik hoop echt dat er een doorstart of vervolg komt. Zo ja wil ik gerust medemodereren moest dat aangewezen zijn

Mister Bungle 18-05-2021 08:49

Re: kvkforum stopt (zonder nieuwe overnemers)
 
Niet dat dit verschil zal maken maar de boeren zullen alvast in hun vuistje lachen

lieven lernout 18-05-2021 08:59

Re: kvkforum stopt (zonder nieuwe overnemers)
 
Jammer, telkens de laptop aanlag vlug even kijken of er iets nieuws was om te vernemen.
Hartelijk bedankt om al jullie tijd en centen die aan het forum gespendeerd werden. Ik zou het zeer jammer vinden moest dit forum verdwijnen. Op andere sociale media ben ik niet te vinden.

STONE 18-05-2021 11:07

Re: kvkforum stopt (zonder nieuwe overnemers)
 
Citaat:

Origineel gepost door Mister Bungle (Bericht 10037801)
Eerst en vooral heel veel respect voor alles wat de mods de voorbije jaren hebben gedaan. Ik moet wel zeggen dat ik teleurgesteld ben dat de mogelijke sluiting zo short notice is. Tussen alle zever en herhalingen door is het forum voor een deel van de trouwe fans nog altijd DE plaats om weetjes en info te halen. En ja, uiteraard is de beleving minder hier, al van voor corona. Ik kan me voorstellen dat kvk zelf blij zal zijn met het nieuws van een mogelijke sluiting, moest ik de meesten van de mods niet kennen dan zou ik een link met de.beslissing kunnen zien. (Ik weet dat dit echter niet het geval is) ik hoop echt dat er een doorstart of vervolg komt. Zo ja wil ik gerust medemodereren moest dat aangewezen zijn

Een zichzelf respecterende voetbalclub heeft een forum.
Wie neemt het heft in handen ? Mister Bungle, jij lijkt mij de aangewezen persoon.
Ik steun dan 50 €.

eddytruiens 18-05-2021 12:08

Re: kvkforum stopt (zonder nieuwe overnemers)
 
Vooreerst wens ik de moderatoren te bedanken voor hun tijd en inzet voor dit forum gedurende de voorbije jaren.

Dat dit forum zou stoppen, zou ik toch betreuren. Niet alleen omdat een eerste klasse voetbalclub toch een onafhankelijk forum dient te hebben, maar ook omdat het de enige plaats is waar je eens een nieuwtje kan vinden en je mening kan ventileren. Hier heb ik meer aan dan op social media, waar de reacties niet altijd komen van supporters die de club kennen... Er is in dit forum tenminste nog iets van grens in die zin dat je het forum moet kennen en ingelogd moet zijn om te kunnen reageren.

Het klopt dat dit forum ooit floreerde met veel reacties, af en toe op het scherpst van de snee, af en toe er misschien net over... Maar laat dit net een forum zijn, een plaats waar je je rood-witte emoties kwijt moet kunnen. Een forum dient geen plaats te zijn van enkel objectieve feiten, analyses, statistieken... Daarvoor kijken we naar het nieuws of lezen we kranten. En het is ook volledig normaal dat dit forum dit seizoen niet leefde, er was namelijk ook letterlijk geen leven in de tribunes. Ik geloof er dus wel in dat er volgend seizoen ook hier weer wat meer leven in de rood-witte brouwerij zal zijn. Heel graag!

Mister Bungle 18-05-2021 12:35

Re: kvkforum stopt (zonder nieuwe overnemers)
 
het feit dat er al bijna 100 mensen vandaag op het forum actief waren en er maar zo weinig de moeite deden om hier iets te posten is vrees ik ook een teken aan de wand.

ik snap oprecht niet dat voor velen een tifo of vuurwerk voor de match klaarblijkelijk belangrijker zijn dan een onafhankelijk forum.

Manten 18-05-2021 12:58

Re: kvkforum stopt (zonder nieuwe overnemers)
 
Citaat:

Origineel gepost door Mister Bungle (Bericht 10037807)
het feit dat er al bijna 100 mensen vandaag op het forum actief waren en er maar zo weinig de moeite deden om hier iets te posten is vrees ik ook een teken aan de wand.

ik snap oprecht niet dat voor velen een tifo of vuurwerk voor de match klaarblijkelijk belangrijker zijn dan een onafhankelijk forum.

Inderdaag Mister Bungle. Zeer spijtige vaststelling.

lorrekvk 18-05-2021 13:22

Re: kvkforum stopt (zonder nieuwe overnemers)
 
Zou dit enorm jammer vinden dat ons forum zou afgesloten worden. Ook hier is in de loop van de laatste jaren er soms wat minder interesse geweest, deels door privésituatie en deels ook door dat het forum minder actief werd. Maar de laatste tijd ben ik toch ook terug een dagelijkse klant, al is het om de voeling niet te verliezen met de club. Ik ben ook niet echt een fan van de KVK groepen op FB, heb toch liever een forum die (meestal :)) genuanceerdere reacties teweegbrengt.

Als we met een select groepje zijn die het financieel zien zitten om het forum bestaande te houden zou ik mij graag ook hiervoor engageren. Ik lees 2-jaarlijks, dus 1x om de 2 jaar 350 euro? Lijkt mij met 10 leden zeker niet onoverkomelijk om hier per 2 jaar 35 euro voor te geven. Iemand die het ziet zitten om mensen bijeen te krijgen hiervoor? @pet0etie wat wordt er begrepen onder voldoende technische kennis?

piet 18-05-2021 13:57

Re: kvkforum stopt (zonder nieuwe overnemers)
 
Hier geen probleem voor financiële bijdrage...
Zou jammer zijn moest forum verdwijnen.

STONE 18-05-2021 14:39

Re: kvkforum stopt (zonder nieuwe overnemers)
 
Citaat:

Origineel gepost door piet (Bericht 10037810)
Hier geen probleem voor financiële bijdrage...
Zou jammer zijn moest forum verdwijnen.

Mooi Piet.

We gaan concreet moeten worden en we hebben tijd tot de 26e.
Als we tegen dan 350 euro hebben en een moderator (liefst zelf niet modereren. Op onze leeftijd en de vrijheid van meningsuiting in gedachten, wil niemand een arrogante schoolmeester die bepaalt wat je mag zeggen), dan zijn we gered.
Ik doneer 50. Wilt allen concreet meedelen hoeveel je wilt doneren en wie wil modereren.

Mehdi 18-05-2021 14:48

Re: kvkforum stopt (zonder nieuwe overnemers)
 
Ik heb me kandidaat gesteld tot overname forum en dit via petoetie.

Manten 18-05-2021 14:57

Re: kvkforum stopt (zonder nieuwe overnemers)
 
Citaat:

Origineel gepost door STONE (Bericht 10037811)
Mooi Piet.

We gaan concreet moeten worden en we hebben tijd tot de 26e.
Als we tegen dan 350 euro hebben en een moderator (liefst zelf niet modereren. Op onze leeftijd en de vrijheid van meningsuiting in gedachten, wil niemand een arrogante schoolmeester die bepaalt wat je mag zeggen), dan zijn we gered.
Ik doneer 50. Wilt allen concreet meedelen hoeveel je wilt doneren en wie wil modereren.

Hier idem.


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:18.

Forum software: vBulletin, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KV Kortrijk Forum