KV Kortrijk Forum

KV Kortrijk Forum (http://www.kvkforum.be/kvkforum/index.php)
-   Forum Mededelingen (http://www.kvkforum.be/kvkforum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Forum Chatbox (http://www.kvkforum.be/kvkforum/showthread.php?t=1901)

forummod 20-04-2017 20:48

Forum Chatbox
 
De laatste tijd merken wij dat er heel wat onderwerpen besproken worden in de chatbox. Dit blijft dan niet beperkt tot één zinnetje: vaak dient men dan meerdere malen kort na elkaar te posten om zijn mening te verkondigen. Ook wij als moderatoren durven ons hier al eens aan te bezondigen. Bovendien gaat dit dan ook vaak verloren tussen de vele korte oneliners die dagelijks gepost worden, waardoor het overzicht wat zoek raakt. Sommige forumbezoekers checken namelijk niet iedere dag het forum, en worden dan snel afgeschrikt door de veelheid aan berichten in de chatbox.

Het gevolg hiervan is dat er in de topics op het forum zelf heel weinig gepost wordt. Dit terwijl heel wat posts in de chatbox beter in het forum zouden geplaatst worden, zodat daar verder kan gediscussieerd worden over actuele zaken. De activiteit van het forum heeft zich namelijk verplaatst naar de chatbox, en dat mag niet de bedoeling zijn. Via het forum zullen veel meer forumleden kunnen bereikt worden en zo kunnen onderwerpen met een groter publiek besproken worden, en dit op langere termijn.

Daarom hebben wij er voor gekozen om de chatbox enkel nog op wedstrijddagen open te stellen : van 1 uur voor tot 1 uur na de wedstrijd. Zo kunnen thuisblijvers op de hoogte gehouden worden van scores, of discussiëren over het wedstrijdverloop.

De tactische keuzes, prestaties, enz. kunnen dan verder besproken worden in het wedstrijdtopic op het forum zelf. Daarnaast zijn er ook de bestaande topics waarin naar hartenlust kan gepost worden, en worden er ook af en toe nieuwe topics aangemaakt die op dat moment relevant zijn.

Wij zijn ervan overtuigd dat deze ingreep de kwaliteit van het forum alleen maar ten goede zal komen, en dat er op deze manier terug meer activiteit zal zijn in de forumtopics zelf. In het kader hiervan herinneren we dan ook graag aan de geldende forumregels, en vragen we dan ook dat iedereen op een correcte manier zijn mening ventileert. Er zullen altijd verschillende inzichten zijn, en een forum brengt die inzichten nu eenmaal bij elkaar. Indien we op een respectvolle manier met elkaars mening omgaan, kan dit het forum alleen maar ten goede komen.

Vanaf nu zal de chatbox dan ook afgesloten worden, maar kan er dus wel nog steeds gepost worden in de forumtopics zelf.

Het forum-team

Pille 20-04-2017 20:52

Re: Forum Chatbox
 
Vind ik spijtig...

Pille 20-04-2017 20:54

Re: Forum Chatbox
 
Allemaal de schuld van Jean!

Unclesammy 20-04-2017 21:02

Re: Forum Chatbox
 
En waar moet je dan iets posten dat nt tot een bepaald onderwerp vh forum behoort?

Jooten 20-04-2017 21:04

Re: Forum Chatbox
 
Citaat:

Origineel gepost door Unclesammy (Bericht 10017387)
En waar moet je dan iets posten dat nt tot een bepaald onderwerp vh forum behoort?

We zorgen ervoor dat topics in de toekomst kunnen worden aangemaakt door forumleden, zij het na validatie door een beheerder om wildgroei aan topics tegen te gaan.

Tepelke 20-04-2017 21:18

Re: Forum Chatbox
 
Citaat:

Origineel gepost door Jooten (Bericht 10017388)
We zorgen ervoor dat topics in de toekomst kunnen worden aangemaakt door forumleden, zij het na validatie door een beheerder om wildgroei aan topics tegen te gaan.

Hmmmm, ik kan jullie wel begrijpen, maar vrees voor het rendement. afwachten is de boodschap. Cheers

Jantje 20-04-2017 21:29

Re: Forum Chatbox
 
Citaat:

Origineel gepost door Unclesammy (Bericht 10017387)
En waar moet je dan iets posten dat nt tot een bepaald onderwerp vh forum behoort?

Citaat:

Origineel gepost door Jooten (Bericht 10017388)
We zorgen ervoor dat topics in de toekomst kunnen worden aangemaakt door forumleden, zij het na validatie door een beheerder om wildgroei aan topics tegen te gaan.

En er is nog altijd de topic "het gastenboek" waar je bijna alles in kwijt kan waarvoor er elders geen plaats is...

guste 20-04-2017 21:46

Re: Forum Chatbox
 
Is dit in opdracht van Leterme gebeurd? Wordt de modale supporter hier gemuilkorfd??

Clary 20-04-2017 21:59

Re: Forum Chatbox
 
Citaat:

Origineel gepost door guste (Bericht 10017396)
Is dit in opdracht van Leterme gebeurd? Wordt de modale supporter hier gemuilkorfd??

Hoe kun je nu gemuilkorfd worden als je gewoon elders je ding kunt zeggen? Al zullen dergelijke posts die geen steek houden nu misschien wat minder verschijnen ...

5-0 20-04-2017 23:43

Re: Forum Chatbox
 
De tijd zal het uitwijzen ! Van 421 actieve leden naar 210. Een beetje hetzelfde als het aantal toeschouwers van gemiddeld 6500 naar 3000.

piet 20-04-2017 23:46

Re: Forum Chatbox
 
Yep, binnenkort de privéspeeltuin van de moderatoren.

jean 21-04-2017 00:54

Re: Forum Chatbox
 
Ik vind het verdwijnen van de chatbox een spijtige zaak. Zeker als het mijn fout is. Foei, Jean!:realmad: Ik zal een Pille ke pakken.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed voor wie dat "overzicht" het probleem is. Ik heb er in ieder geval nooit last van gehad. Naar mijn bescheiden mening zal met het verdwijnen van de chatbox de schwung wel een beetje afnemen, maar goed, we zien wel. (Overdreven) regelgeving is van deze tijd, 't is maar hoe je het bekijkt. Op café mag je niet meer roken, op het forum mag je nu nog een paar uur per week chatten; als ze binnenkort nog verbieden dat je op een voetbalplein mag sjotten, zijn we helemaal klaar met :s22:

Red Philip 21-04-2017 07:31

Re: Forum Chatbox
 
Citaat:

Origineel gepost door Clary (Bericht 10017398)
Hoe kun je nu gemuilkorfd worden als je gewoon elders je ding kunt zeggen? Al zullen dergelijke posts die geen steek houden nu misschien wat minder verschijnen ...

Niet akkoord Clary.
Je haalt een stuk interactiviteit uit het forum terwijl de drempel om te reageren verhoogd wordt. Voetbal is emotie, een chatbox mag gerust een emo-shoutbox zijn.
De snelheid van uitvoering wordt beknot.
Ongelukkige beslissing wat mij betreft.

guste 21-04-2017 07:34

Re: Forum Chatbox
 
Bedankt RP, toch iemand die het begrijpt!

Patt'n 21-04-2017 08:36

Re: Forum Chatbox
 
Chatten met handicap :-). Pers à la Trump: "Falls news" .... wellicht teveel op de kap van Leterme gezeten. Salut en de kost.


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:31.

Forum software: vBulletin, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KV Kortrijk Forum